Jeugdcursus

We hebben de laatste jaren steeds ongeveer 50 jeugdleden, van deze 50 jeugdleden zijn er 20 seniorlid.
Wat hengelsportvereniging ‘t Sluisje voor deze jeugdleden organiseert zoal het hele jaar door. Al meer dan 70 jaar Jeugdvissen met nationale hengeldag. Jeugdkampioenschap van Lieshout. Al vanaf het jaar 1990 organiseren we een jeugdcursus met heel veel plezier in de maand mei.

We zijn blij dat we ieder jaar tussen de 15 en 20 jeugdcursisten hebben tussen de 6 en 13 jaar die geheel gratis aan deze cursus mee kunnen doen.
We zijn als vereniging dan ook trots dat we meer dan 500 jeugddiploma’s hebben uitgereikt in de 29 jaar waarin we deze cursus geven.

Wat gaan we deze toekomstige vissertjes leren? Vooral hoe gaan we met de natuur om, en de normen en waarden die nodig zijn om een goed jeugdlid te zijn van hengelsportvereniging ’t Sluisje. Hoe maak je een lijntje, hoe moet je pijlen om op de goede diepte te vissen, welk aas ze het beste aan de haak kunnen doen en hoe, waarom is een beetje voer belangrijk, wanneer moet je de vis aanslaan, waarom moet men een schepnet gebruiken bij grotere vissen, hoe moet je een vis onthaken om de vis niet te beschadigen, waarom maak je de handen nat als je een vis onthaakt, waarom zet je de vis voorzichtig terug in het viswater en waarom mag je de vis niet in een emmer mag bewaren.
Het allerleukste zijn de praktijkdagen, als ze langs de waterkant struinen om een visje te vangen, op dat moment kan je als jeugdopleider het meeste wegleren en genieten van hoe actief ze bezig kunnen zijn om een visje te vangen.

Jeugdcursus 2019

Onze jeugdcursus wordt dit jaar gehouden op onderstaande datums.

1e Avond 25 april locatie: Visvijver 't Luytelaar aanvang 18.30 uur tot en met 20.30 uur.
2e Avond 09 mei locatie: Rotonde Bavaria aanvang 18.30 uur tot en met 20.30 uur.
3e Avond 16 mei locatie: Rotonde Bavaria aanvang 18.30 uur tot en met 20,30 uur.

16 mei is tevens open jeugdkampioenschap van Lieshout, zelfde locatie.