1e Koningswedstrijd 2020

Woensdag, 2 september 2020

Wie wordt de nieuwe koning bij hsv t Sluisje. In drie wedstrijden wordt beslist wie de nieuwe koning wordt, als opvolger van de huidige koning Marinus Swinkels. De wedstrijden worden, in tegenstelling van de andere wedstrijden, aan het kanaal bij de verbreding gevist.

De week voorafgaand aan de eerste wedstrijd van het koningsvissen waren er toch al enkele leden aan het kanaal te vinden om daar alvast het water te verkennen. Ja zelfs met vissen zijn er trainingskampen. Een mooi aantal van 18 vissers togen naar het kanaal, die allemaal wat vingen, om te proberen de eerste treden van de troon te bestijgen.
Dat de trainingen succes hadden bleek wel uit de 26,5 meter die gevangen werd.
De winnaar had er zelfs een paar prachtige voorns bij van ruim 30 cm.
Er volgen nog twee wedstrijden en de kroon is nog voor een hoop vissers op te zetten.

1. Frans Verkuylen 359 cm
2. Bart van de Elzen 330 cm
3. William Swinkels 274 cm

Zaterdag 19 september wordt de 2e wedstrijd gevist.