Koninklijke Onderscheiding voor oud voorzitter Toon Daniëls

Maandag, 20 september 2021

Zondag 29 augustus kreeg Toon Daniëls uit Helenaveen een Koninklijke Onderscheiding. Hij is daarmee Lid in de Orde van Oranje-Nassau geworden. De onderscheiding werd uitgereikt door locoburgemeester van Deurne, Marinus Biemans bij de visvijver in Lieshout. De onderscheiding werd opgespeld door de vrouw van Toon, Liesbeth.

Toon Daniëls zet zich al vijftig jaar in voor Hengel Sport Vereniging 't Sluisje in Lieshout. Hij heeft zich al die jaren bijzonder ingezet als vrijwilliger bij diverse werkzaamheden. Maar liefst 34 jaar was hij actief als bestuurslid, waarvan 24 jaar als penningmeester en 10 jaar als voorzitter.

Toon Daniëls weet altijd de juiste wegen te bewandelen om verschillende giften en subsidies binnen te halen. Door zijn inzet en enthousiasme zijn er al die jaren veel vrijwilligers actief geweest die er samen met hem de schouders onder zetten als er iets moest gebeuren.

Toon Daniëls is een verenigingsmens, een kartrekker. Hij is een belangrijke schakel geweest in de sterke groei van het aantal leden van de vereniging. Het enthousiasmeren, begeleiden en opleiden van de jeugd ziet hij als een belangrijke taak om de vereniging toekomstbestendig te laten zijn. Hij draagt de jeugd een warm hart toe en vindt het belangrijk dat ze in contact komen met de hengelsport. De jeugdcursus die hij zelf heeft samengesteld, geeft hij nog elk jaar. Door zijn enthousiasme, zijn goede ideeën en zijn kwaliteiten om jeugdleden te enthousiasmeren is de vereniging de laatste jaren uitgegroeid van drie- naar ruim zevenhonderd leden.

Daarmee is Toon Daniëls is het gezicht van de vereniging. Hij vertegenwoordigt de club in diverse overlegsituaties met andere verenigingen, de gemeente en de bond. Alle regiobijeenkomsten van sportvisserij Zuidwest Nederland en belangrijke vergaderingen van Sportvisserij Nederland heeft hij bezocht. Ook daar wordt Toon Daniels alom gewaardeerd om zijn kennis en goede ideeën en wordt hij gezien als een enthousiast ambassadeur van de hengelsport.

Namens het bestuur van HSV 't Sluisje Lieshout willen wij Toon van harte feliciteren met deze mooie onderscheiding en willen wij hem tevens bedanken voor alles wat hij voor onze vereniging heeft gedaan.

(tektst en foto gemeente Deurne)