Overvolle Afvalbakken

Dinsdag, 8 september 2020

Overvolle Afvalbakken

Helaas treffen wij de laatste tijd steeds meer afval aan rondom de visplekken. Daarom willen wij aan al onze leden vragen om het geproduceerde afval zoveel mogelijk mee naar huis te nemen en het daar in de container te deponeren. Zie je ergens anders afval liggen dan mag je dit uiteraard ook meenemen of weggooien.

Tips om zwerfafval tegen te gaan
  • Ligt er ergens veel of vaak zwerfafval? Als je weet wie het veroorzaakt heeft, kun je die erop aanspreken. Meld de rommel anders bij iemand van het bestuur of door een email te sturen naar onze vereniging hsvtsluisjeleden@gmail.com
  • Zet geen afval naast volle afvalbakken, papierbakken of vuilcontainers, maar neem het mee naar huis.
  • Doe eens mee met een opruimactie in je eigen buurt of een natuurgebied. Wil je zelf jouw stuk straat schoonhouden? Vraag de gemeente dan of je een gratis grijper kunt krijgen.
  • Beperk zelf je afval: neem je eigen boodschappentas mee, gebruik een hervulbare waterflesje en neem een eigen afsluitbare beker mee voor koffie of thee.
  • Gooi afval, ook kleine dingen zoals kauwgom, sigarettenpeuken of tissues, altijd in een openbare vuilnisbak. Of neem afval als flesjes mee naar huis en lever het daarna gescheiden in, zodat het gerecycled kan worden.