Jeugdcursus

Jeugdcursus 2022

Ook dit jaar organiseert HSV ’t Sluisje weer de jaarlijkse Jeugdcursus.

Onze jeugdcursus wordt dit jaar gehouden op onderstaande datums.

1e Avond 21 april aanvang 18.30 uur tot en met 20.30 uur. locatie: Visvijver ’t Luytelaar
2e Avond 05 mei  aanvang 18.30 uur tot en met 20.30 uur. locatie: Rotonde Bavaria
3e Avond 12 mei  aanvang 18.30 uur tot en met 20,30 uur. locatie: Rotonde Bavaria

12 mei is tevens open jeugdkampioenschap van Lieshout, zelfde locatie.

We zijn blij dat we ieder jaar tussen de 15 en 20 jeugdcursisten hebben tussen de 6 en 13 jaar die geheel gratis aan deze cursus mee kunnen doen.
We zij er als vereniging dan ook trots op dat we al meer dan 500 Jeugddiploma’s hebben uitgereikt in de afgelopen jaren waarin we deze cursus geven.

Wat gaan we deze toekomstige vissertjes leren? Vooral hoe gaan we met de natuur om, en de normen en waarden die nodig zijn om een goed jeugdlid te zijn van hengelsportvereniging ’t Sluisje. Hoe maak je een lijntje, hoe moet je pijlen om op de goede diepte te vissen, welk aas ze het beste aan de haak kunnen doen en hoe, waarom is een beetje voer belangrijk, wanneer moet je de vis aanslaan, waarom moet men een schepnet gebruiken bij grotere vissen, hoe moet je een vis onthaken om de vis niet te beschadigen, waarom maak je de handen nat als je een vis onthaakt, waarom zet je de vis voorzichtig terug in het viswater en waarom mag je de vis niet in een emmer mag bewaren.
Het allerleukste zijn de praktijkdagen, als ze langs de waterkant struinen om een visje te vangen, op dat moment kan je als jeugdopleider het meeste wegleren en genieten van hoe actief ze bezig kunnen zijn om een visje te vangen.